מרכיבים קואליציה: שורה של פגישות בין ראשי מפלגות הימין

אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on מרכיבים קואליציה: שורה של פגישות בין ראשי מפלגות הימין

רה"מ המיועד נתניהו החל היום בסבב פגישות ושיחות עם ראשי סיעות גוש הימין וכבר קיים מגעים ראשוניים עם דרעי, גפני, גולדקנופף וסמוטריץ'. במקביל, סמוטריץ' ובן גביר הודיעו על בלוק משותף במו"מ – בכדי לחסום אפשרות של ממשלה ללא אחת המפלגות. גם גפני וסמוטריץ' קיימו פגישה

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שיחות ופגישות המשא ומתן הקואליציוני בין מפלגת גוש הימין, החלו היום (ראשון) באופן רשמי. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כבר שוחח עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ונפגש עם יו"ר דגל התורה משה גפני, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. בנוסף נפגשו סמוטריץ' וגפני ביניהם.

בציונות הדתית ועוצמה יהודית, שרצו בבחירות יחד בבלוק טכני – הודיעו הבוקר כי סיכמו על בלוק משותף גם במו"מ להרכבת ממשלה, באופן שלא יאפשר לנתניהו להשאיר את אחת מהן מחוץ לקואליציה או להתעלם מדרישותיהן.

בהודעה מטעם שתי המפלגות, נכתב: "יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו״ר עצמה יהודית איתמר בן גביר סיכמו לקראת פתיחת המו״מ הקואליציוני על בלוק משותף וגיבוי מלא של שתי המפלגות בעניין הכניסה לקואליציה, על מנת להחזיר את המשילות והבטחון האישי, לבצע את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט, לחזק את הזהות היהודית ותפקידים שיאפשרו השפעה כדי ליישם את דרישות המפלגות. המפלגות לא יכנסו לקואליציה אחת בלי השניה. יותר מחצי מליון בוחרים בחרו בנו כדי להביא שינוי ואנו מחוייבים להם".

ב'ישראל היום' פורסם כי בציונות הדתית פגועים מנתניהו ומאשימים אותו בתדרוכים על כך שסמוטריץ' לא יקבל את האוצר, "הוא מזלזל ומשפיל".

בתוך כך, מנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי שלח הבוקר מכתבים רשמיים לנציגי הסיעות והודיעם כי נשיא המדינה יצחק הרצוג יחל את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, ביום רביעי, ט״ו בחשון, 9 בנובמבר.

צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר

video
play-sharp-fill

 

חלוקת התיקים: דרעי צפוי להיות הראשון לבקש את התיקים בהם הוא מעוניין. אחד המשרדים בהם צפויה מחלוקת בין ש"ס לציונות הדתית הוא משרד הדתות כשברקע לכך הוא בין השאר הליך בחירת הרבנים הראשים.

אמש במהלך שיעורו השבועי של הראשון לציון הרב יצחק יוסף נשמע דרעי לוחש לרב כי יש מלחמה גדולה על משרד הדתות. "יש מלחמה גדולה על הדתות , ה' ירחם", כך דרעי לראשון לציון.

ואילו ביהדות התורה הוחלט לאחר היוועצות עם מרן ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין כי הקו של אי לקיחת תפקידי שרים בממשלה יימשך. "חברי הכנסת של התנועה יכהנו בתפקידים בכירים אחרים, וילחמו בכל כוחם בנושא מצוקת הדיור, נושא החינוך ובנושאים נוספים העומדים על סדר יומה של היהדות החרדית", מסרו במפלגה.

בהמשך לכך גיבש חבר הכנסת יעקב אשר הצעת חוק, שבה יעוגן מעמדו של סגן שר כגורם בעל סמכות במשרד בתחומים מוגדרים עליהם יופקד, וזאת בהסכמה עם השר הממונה ובהתאם להסכמות הקואליציוניות.

גם בליכוד צפוי קרב על תפקידי השרים כשלא מעט חברי ליכוד רואים עצמם ראויים להשתדרג. חבר הכנסת ישראל כץ כבר הודיע כי הוא מעוניין לשוב למשרד האוצר.

חה"כ דודי אמסלם, שהוצב במקום החמישי בליכוד כתב הבוקר: "אני יותר מאשמח אם יריב לוין ימונה לשר המשפטים הבא של מדינת ישראל. התפקיד לא משנה, המטרה של כולנו היא להוביל את כל הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט למען אזרחי ישראל, ואני אסייע ליריב כדרכי בקודש מהכנסת- בשמחה, בגאווה ובאהבה רבה. המדינה היהודית שלנו היא לפני הכל".

חבר הכנסת איתמר בן גביר צפוי להיפגש מחר בצהריים עם נתניהו ולדרוש ממנו את המשרד לביטחון הפנים עם סמכויות נרחבות וכן גם את תיק החינוך.



0 תגובות